افت و خیز های نمد مرینوس در 9 سال کاری

افت و خیز های نمد مرینوس در 9 سال کاری

افت و خیز های نمد مرینوس در 9 سال کاری

افت و خیز های نمد مرینوس در 9 سال کاری را در اینجا برای شما بازگو می نماییم با ما در وب سایت نمد مرینوس همراه شوید.

هر کاری با دردسر هایی همراه است و آغاز آن و ادامه دادن آن مستلزم پشتکار است، نمد مرینوس هم با تلاش و همت و پشتکار مثال زدنی خانم ناهید مؤذن، با انگیزه و امید به کار آفرینی جان گرفت و به جایگاه فعلی رسید.

سختی های کار نمد مرینوس

در ابتدای کار با پشم آن هم پشم گوسفند، معمولا از بوی نا مطبوع آن تمام افراد حس خوبی پیدا نمی کنند و انگیزه خلق هنری ماندگار از آن را از دست می دهند.

چیزی که برای ما نیز اتفاق افتاد و با توصیه های مکرر دوستان و آشنایان و حتی دکترین محترم مواجه بودیم و البته توصیه های دلسوزانه و از سر محبت، چرا که پشم گوسفند برای نمدمال های قدیم چیزی جز مشکلات ریوی و ترک کار پس از چند سال به همراه نداشته بود و یکی از موارد که باعث شده بود نمد مالی به فراموشی سپرده شود و رو به انقراض برود همین بود، البته بگذریم که ورز دادن نمد و کلا نمد مالی کاری سنگین و طاقت فرسا است و طبیعتا از عهده هر کسی بر نمی آید.

همانطور که در بالا اشاره کردم، من به عنوان یک خانم از نظر فیزیکی توانایی کافی برای نمد مالی را نداشتم و مجبور بودم از توان همسرم (آقای محمد حیدری) هم استفاده کنم، البته پدر و برادرم نیز که علاقه و جدیت من را در این کار دیدند با توجه به سابقه فعالیت طولانی و دیرینه ای که در کار با چرم و چرم دوزی داشتند هر کاری که از دستشان بر می آمد در این راه انجام دادند و با وجود اینکه چند سالی بود کار را کنار گذاشته بودند، مجدد با تهیه وسائل و چرخ خیاطی و.. به کمک من آمدند، و جان دوباره ای برای کار گرفتند.

بوی بد نمد چه شد؟

چند سالی پس از شروع کار توانستیم بوی بد پشم را هم بگیرم و این مشکل را هم حل کردیم تا بشود به این کار به چشم یک کسب و کار دائم و امید بخش نگاه کرد.

 

نوشته‌های مشابه